נאמן חברת זברה שירותי רכב עו"ד נדב לב הודיע לבית המשפט ביום שישי כי "אפסו הסיכויים למכור את החברה כעסק חי - המתמודדים שהתעניינו באפשרות זו פרשו מהמו"מ בזה אחר זה". הנאמן ביקש אישור להפסיק את הפעלת החברה ולפטר את עובדיה, וכן למכור את מה שאפשר למכור (כמו מוניטין ורכוש קבוע) לקבוצת שחר ניהול תמורת 350 אלף שקל.
עו"ד נדב לב, שמונה כנאמן לחברה בשבוע שעבר, ציין במסגרת הבקשה כי "לחברה היו כ-120 אלף מבוטחים, כאשר מידי יום טיפלה בכ-250 קריאות שירות ברחבי הארץ למתן שירותי דרך שונים כמו גרירה, חילוץ, החלפת מצבר ועוד... נכון להיום קופת הנשייה ריקה לחלוטין ומסתכמת בסך של כ-10 אלף שקל".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
גרר. אילוסטרציה
גרר. אילוסטרציה
גרר. אילוסטרציה
(צילום: Shutterstock)
עוד ציין הנאמן בפני בית משפט כי "לחברה במתכונתה הנוכחית אין כל זכות קיום ותוכנית ההפעלה מנשימה את החברה באופן מלאכותי בלבד. לפיכך, לא ניתן להמשיך ולהפעיל את החברה כלל. אפשר שאם החברה היתה ניגשת להליך זה לפני שלושה - ארבעה חודשים, ניתן היה להצילה".
השופט חגי ברנר ביקש עוד ביום שישי את עמדת הכנ"ר שנציגתו עו"ד מיכל מאיר הגישה לבית משפט תגובה במסגרתה ציינה כי לבנק מזרחי טפחות שעבוד שוטף כללי על כול נכסי החברה, כך שלכל עניין נדרשת הסכמת הבנק. עוד צוין כי בכפוף להסכמת הבנק הכנ"ר אינו מתנגד למכר וכן לא מתנגד לפיטורי העובדים והפסקת פעילות החברה. עוד ביום שישי קבע השופט כי הוא מאשר לנאמן להפסיק את הפעילות ולפטר את העובדים. בכל הנוגע למכירה, קבע, כי על הבנק להגיב עד יום ראשון.
החלטת בית המשפט ניתנה לאחר שלפני כשבוע בית המשפט המחוזי בת"א הוציא צו הקפאת הליכים לחברת זברה שירותי רכב, ומינה לה את עו"ד לב כנאמן זמני ובכך נעתר בית משפט לבקשתה. מהבקשה שהגישה החברה עולה כי חובותיה עומדים על כ-11 מיליון שקל.
חברת זברה שירותי רכב הינה חברה לשירותי דרך, המיועדת לספק שירותים לנהגים מבוטחים/לקוחות קצה באמצעות חברות ביטוח וחברות במגזר העסקי והפרטי. בין שירותי החברה ניתן למנות שירותי גרירה וחילוץ, טיפול בבעיות קלות בשטח, החלפת צמיגים ועוד.
החברה טענה בבקשה המקורית כי פעילות החברה מתבססת על כ-200 אלף כתבי שירות המהווים את לקוחות החברה. מהבקשה שהגישה החברה לשופט חגי ברנר באמצעות עוה"ד דנה פלד ומשה תורג'מן עולה כי החברה פעילה משנת 1999 ובעלת מוניטין מצוין המספקת את שירותיה בכול רחבי הארץ.
עוד נטען כי החברה מעסיקה כיום 50 עובדים (חלקם מיוצגים על ידי עו"ד אופיר רונן) העובדים בהעסקה ישירה ובשנים האחרונות עומד מחזור המכירות השנתי של החברה על ממוצע של כ-28 מיליון שקל לשנה.
במסגרת הבקשה ציינה החברה כי בין לקוחותיה נמנים "ליברה", איילון, שירביט, ביטוח חקלאי, ביטוח ישיר ועוד. החברה טענה כי החל משנת 2019 היא החליטה להרחיב פעילותה ולשם כך החלה לתמחר את שירותיה במחיר הפסדי על מנת להרחיב את מעגל לקוחותיה. "במשך שנתיים הפסידה החברה סך של כארבעה מיליון שקל וכתוצאה מתזרים מזומנים שלילי לא עמדה החברה בתשלום עמלות לסוכני מכירות במועד, עובדה אשר גרמה לסוכני המכירות למכור את כתבי השירות לחברות מתחרות".
הנאמן עו"ד לב מסר בסוף השבוע בתגובה: "המבוטחים לא ייפגעו מקריסת החברה בטווח הארוך, ונמסר לנאמן כי חברות הביטוח יעמדו בהתחייבויתיהם כלפי המבוטחים. כמו כן, בכוונת הנאמן לבצע חקירה רוחבית ומקיפה בשאלת הסיבות שהביאו לקריסת החברה והוא יביא את המלצותיו בפני בית המשפט, ובמידת הצורך, גם בפני הגורם הרגולטורי המוסמך".