מדעי המדינה או מדעי ההתנהגות

הגיעה העת לצאת ללמוד את המקצוע שמעניין אתכם. אך אתם מתלבטים. איך תבחרו את המקצוע המתאים לכם ביותר? בואו נערוך השוואה בין תואר במדעי המדינהלתואר במדעי ההתנהגות.

 

תואר במדעי ההתנהגות

לימודים בנושא מדעי ההתנהגות כוללים קורסים בנושאים מגוונים – קורסים בפסיכולוגיה, קרימינולוגיה, סוציולוגיה, אנתרופולוגיה, סטטיסטיקה וכדומה. אלו לרוב יהיו נושאים אשר יחקרו את דפוסי ההתנהגות האנושית בתוך ודרך מרקמים חברתיים. התואר הראשון בתחום מדעי ההתנהגות יעסוק בצד התיאורטי של המקצוע יחד עם התמקדות בנושאים פרקטיים כמו תהליכים נפשיים, צורות חשיבה אנושיות, התפתחות וגישות טיפוליות שונות ומעשיות.

 

למי זה מתאים?

תואר בתחומים הפסיכולוגים והסוציולוגיים דורשים החפיפה הקלה בנושאי הלימוד כשמדובר בלימודים גבוהים של הנושאים הללו, צעירים רבים היום מתקשים לבחור בין 2התחומים. אז מה זה מדעי המדינה באמת? מה אפשר לעשות עם תואר במדעי ההתנהגות? ואיך לעזאזל נדע האם אנחנו מתאימים ללימודי מהסטודנטים יכולות עבודה עם אנשים, הנחייה והוראה, נגישות ופתיחות. אנשים חברותיים, תקשורתיים ונגישים, בעלי יחסי אנוש טובים שיודעים להתבטא בעל פה בצורה טובה.

 

האם ניתן לשלב עם תואר נוסף?

כן. נהוג לשלב לימודי מדעי התנהגות עם חוגים כמו פסיכולוגיה, משאבי אנוש, מדעי החברה ונוספים דומים.

 

באילו מקצועות ניתן לעבוד עם תואר במדעי ההתנהגות?

לאחר סיום תואר במדעי ההתנהגות ישנם מקצועות מגוונים שאפשר להתעסק בהם. זה אחד היתרונות של מקצוע זה, הוא מגוון ונרחב ובעל גישה לסוגים שונים של אנשים.

  • מקצועות בתחום ההדרכה – ניתן להשתלב בעמותות שונות, ארגונים ומוסדות חינוכיים בתפקידי הדרכה וריכוז שונים
  • מקצועות בתחום ההוראה – בבתי ספר, גנים ומוסדות שכלים בתחומי פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה וסוציולוגיה נחוצים בהם.
  • ריכוז והנחיית קבוצות – יכולות של הנחיית קבוצה במוסדות וארגוניים מגוונים.
  • הדרכה בתחום החינוך הבלתי פורמלי – תנועות נוער, הדרכת שכבות בקיבוצים, הדרכה בהוסטלים טיפוליים וכדומה.
  • כוח אדם – התואר מאפשר לבוגריו להשתלב בתפקידי השמה בחברות שונות. התאמת האדם לתפקיד בחברות שונות במשק. תפקידים כמו רכזי גיוס בחברות הייטק.

 

תואר במדעי המדינה

תואר העוסק בחקירת קבוצות לאומיות ואתניות, קהילות וחברות, לאומיות ולאום.

 

למי זה מתאים?

מי שמעניין אותו אקטואליה והעולם הגדול. אנשי פוליטיקה אבל לא רק. מי שהזרם המדיני זורם בעורקיו.

 

ניתן לשלב עם תואר נוסף?

כן, ניתן ללמוד מדעי המדינה כמקצוע בתואר דו – חוגי במסלול מורחב. השילובים המוכרים עם מדעי המדינה הם מדעי המדינה וכלכלה, מדעי המדינה ומשפטים או מדעי המדינה ותקשורת. כל מוסד אקדמי יאפשר אופציות שילוב נוספות, שווה לקרוא להתאים לפי מה שהכי מתאים לכם.

 

באילו מקצועות ניתן לעבוד עם תואר במדעי המדינה?

תואר במדעי המדינה פותח בפני בוגריו דלתות רבות אל עולם הגופים הממשלתיים ומשרדי הממשלה, משרד החוץ וכדומה. ארגונים בין – לאומיים מעסיקים בוגרי תוארי מדעי המדינה. בוגרי תואר במדעי המדינה הופכים להיות מבוקשים מאוד בתחומם כאשר יוצאים לשוק העבודה. כל מערכות המגזר הציבורי מעסיקות בוגרי תואר זה. כמו כן גם ייעוץ ומשרות שונות בפוליטיקה מיועדים לבוגרי התואר למדעי המדינה.

ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שרותי גרירה. מייסד ומנהל המרכז לשירותי גרירה ושירותי דרך.
התחיל את דרכו בתור סבל שכיר, לאחר מכן עבר לעצמאות עם חברה עצמאית.
כיום ולדימיר מנהל את הפורטל במטרה להנגיש לכמה שיותר אנשים כמה שיותר מידע בתחום.