הלך המצבר? הנה מה שניתן לעשות

יש מספר סיבות שעשויות לגרום למצב בו הרכב לא מניע לכם, אך ברוב המקרים מדובר במצבר גמור או תקול.

אז מה עושים? במקרים שכאלה ישנם שני פתרונות עיקריים שעומדים על הפרק (ועוד אחד פחות נפוץ). באילו פתרונות מדובר, איזה פתרון יותר עדיף וגם כמה תעלה לכם כל אחת מהאופציות הנ"ל? – מייד תקבלו את כל התשובות.

 

שירות החלפת מצברים עד הבית

כאשר האוטו לא מניע, האפשרות שנחשבת לנוחה והיעילה ביותר היא פשוט להתקשר לשירות החלפת מצברים עד הבית שיגיע לנקודה בה אתם נמצאים להחליף את המצבר הקיים בחדש.

אמנם השירות קרוי "החלפת מצבר עד הבית", אך למעשה תוכלו לקבל את המצבר החדש עד אליכם לא משנה היכן אתם נמצאים, וכפי שכבר בוודאי חוויתם על בשרכם, אפשר להיתקע עם הרכב בכל מיני מקומות ולא רק בבית, למשל בעבודה, בחניה של הקניון או בית הספר של הילדים, באמצע הכביש בהמתנה לרמזור שיתחלף ואפילו בטיול עם הרכב אי שם ביער או במדבר.

 

שירות החלפת מצבר עד הבית כולל את השלבים הבאים:

  • שיחת טלפון לנותן השירות – בה תספקו פרטים על סוג ודגם הרכב, השנתון, האם הוא פועל על דלק או סולר, מתי הוחלף המצבר לאחרונה וכמובן, היכן אתם נמצאים בדיוק.
  • הגעת רכב השירות עד אליכם – טכנאי מורשה יגיע לבדוק את המצבר שלכם עם מד מתח מיוחד, יבצע גם בדיקה פיזית של המצבר ויקבע האם אכן מדובר במצבר שסיים את דרכו ודורש החלפה בחדש.
  • התקנה של המצבר החדש – הטכנאי כבר יגיע מצויד עם מצבר שמתאים לרכב שלכם במדויק, כך שאם לאחר הבדיקה יתגלה כי אכן צריך להחליף את המצבר, הוא גם יתקין לכם אותו. באפשרות זאת אין כל מאמץ מצידכם ואתם יכולים לנהוג ברכב באופן מיידי לאחר עבודת הטכנאי.

 

גרירת הרכב למוסך

אם נראה לכם שלא מדובר במצבר אלא בתקלה אחרת כלשהי אפשר להתקשר לשירותי גרירה ולגרור את הרכב למוסך הקרוב להמשך טיפול. במקרה זה התהליך הצפוי לכם הוא כזה:

  • תצטרכו להמתין זמן רב יחסית לצוות הגרירה (לעיתים אף מספר שעות) עד שיגיע לחלץ אתכם.
  • כאשר הרכב ייגרר למוסך, לא תמיד תוכלו לקבל שירות בו במקום, קל וחומר אם נתקעתם עם הרכב מחוץ לשעות העבודה המקובלות או סופי שבוע.
  • המוסך יבצע בדיקה של הרכב שלכם שתעלה לכם כסף.
  • אם בכל זאת מדובר בבעיית מצבר (וברוב הפעמים אכן מדובר בכך בסופו של דבר) הרי שהמוסך יגבה מכם כסף הן על המצבר והן על העבודה והבדיקה.

התוצאה הסופית היא לא רק שתשלמו יותר על מצבר אלא גם שתאלצו להסתדר לפחות יום אחד אם לא יותר בלי הרכב שלכם.

 

אפשרות נוספת – הגרר ימכור לכם מצבר

קיים עוד פתרון, שאמנם נחשב לפחות נפוץ, אך אתם כן עשויים להיתקל בו במידה ותזמינו שירותי גרירה.

הפתרון מגיע בדמות נהג הגרר שינסה להתניע לכם את הרכב, יזהה כי אכן מדובר בתסמינים של מצבר גמור, יגיד לכם שהוא יעשה את הבדיקה בעצמו ואפילו ישלוף לכם מתוך הקבינה של הגרר מצבר כלשהו. 

אם אכן זה מה שיהיה, תוכלו אולי לוותר על הגרירה למוסך, אך עליכם לקחת בחשבון כי רוב הסיכויים שלעובד לא יהיו את הכישורים שיש לטכנאי מורשה להציע עבורכם ובנוסף, המצבר שיימכר לכם ככל הנראה יהיה יקר ממחיר השוק.

 

אז מה כדאי לעשות כאשר הלך המצבר?

כפי שבוודאי הבנתם, הפתרון הזול, המהיר והמשתלם ביותר הוא לפנות אל גורם כמו תותח המצברים – ספק שמציע שירות מצבר עד הבית. נותני השירות המובילים בתחום עובדים בפריסה נרחבת בכל הארץ 24/7 ויציעו לכם את המצברים הטובים ביותר במחירים נמוכים יחסית, עם התקנה מקצועית ומהירה.

מצבר של רכב

מצבר של רכב
ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שרותי גרירה. מייסד ומנהל המרכז לשירותי גרירה ושירותי דרך.
התחיל את דרכו בתור סבל שכיר, לאחר מכן עבר לעצמאות עם חברה עצמאית.
כיום ולדימיר מנהל את הפורטל במטרה להנגיש לכמה שיותר אנשים כמה שיותר מידע בתחום.