כיצד בוחרים דלתות מוסך

בין אם בעסק ובין אם בבית הפרטי, לדלתות המוסך יש תפקיד מהותי בשמירה על הרכב בשעות היום והלילה. מדובר על מחסום יעיל במיוחד שגם הופך את אזור החניה לחדר סגור ומוגן בפני עצמו. יש דלתות איכותיות במיוחד שמצריכות מינימום תחזוקה והן נחשבות למגנות במיוחד עבור המכוניות, ויש דלתות שנחשבות לאמינות אך מחירן משמעותית נמוך מאחרות. אז אילו סוגים של דלתות מוסך ישנן, מהם היתרונות והחסרונות שלהן ובאילו כדאי לבחור? הכנו עבורך סקירה קצרה שתסייע לעשות סדר. 

אילו דגשים חייבים ליישם בבחירת דלתות מוסך?

בין אם מדובר על המוסך הביתי ובין אם המוסך של העסק, כדאי לדעת שבחירת חומר הדלת תהיה ככל הנראה הגורם המכריע באיכות הדלת. כיום החומרים המובילים בתחום זה הנם אלומיניום, פלדה, עץ וזכוכית, וכאשר אנו מדברים על דלתות מוסך במקטעים אנו נדבר על האלומיניום והפלדה, שניהם חומרים חזקים במיוחד שמצריכים מינימום תחזוקה ויש להם יכולת בידוד וחוזק גבוהים ביחס לחומרים אחרים. עם זאת, גם כאשר בוחרים דלתות מחומרים חזקים, יש לשים לב לנושא העיקרי בבחירה: יש לבחור דלת שעומדת בתו התקן הישראלי שמבטיח כי הדלת עברה את האישורים הנדרשים. 

אילו סוגים של דלתות מוסך ישנן?

כאשר אנו מדברים על דלתות מוסך ביתיות וגם לעסק, אנו מדברים בעיקר על ארבעה סוגים של דלתות והן: 

דלת מוסך נגררת – דלת זו נעה ימינה ושמאלה על מסילה. לפני ההתקנה יש לוודא כי יש מספיק מקום להציב את המסילה כאשר ניתן לייצר גומחה באורך השער בו הוא יוסתר כשהוא נפתח, והדבר מהווה גם גורם בטיחות נוסף למניעת פציעות. מדובר על שער אסתטי אך הוא מתאים במיוחד לאזורים בהם ניתן להתקין את המסילה בקלות. 

דלת הרמה ללא מקטעים – דלת זו מורמת מעלה ומטה באמצעות בוכנה. שער זה מתאים במיוחד למוסכים בהם יש קושי במציאת מקום לשערי גלילה או דלתות נגררות. כמו כן, הוא מתאים במיוחד למוסכים גדולים של שתי מכוניות ויותר. סוג זה של דלתות מהירות יכול להיות מעוצב במיוחד ועשוי עץ איכותי, כך שהוא מהווה גם פתרון עיצובי מוצלח. 

דלת גלילה מתרוממת – זוהי אולי הדלת המוכרת לרוב האנשים והיא נחשבת ליעילה במיוחד עבור מוסכים. הדלת עולה ויורדת כשהתריס בנוי ממקטעים שונים שבדומה לתריס החשמלי בבית יורד מאטה ומספק סגירה מוחלטת. בדרך כלל שערים אלה יהיו עשויים מפלדה או אלומיניום והם נחשבים יעילים מאוד מפני פריצות, גניבות וכמובן כניסת מזג האוויר לתוך אזור המוסך.

שער כנף – מדובר על דלת מוסך נפוצה במיוחד שנעה על מנגנון צירי, בדומה לדלת הכניסה לבית. הדלת מתאימה למוסכי חניה רחוקים מהמדרכה ובעיקר כאלה שפתחם אינו רחב.

תחזוקת דלתות מוסך

ישנן כמה פעולות פשוטות בהן ניתן לנקוט כדי להבטיח שדלת המוסך לא תיתקע לשווא לאורך השנה. אמנם לעיתים יכולות להיות תקלות שאינן צפויות, כמו למשל ציר שיוצר ממקומו בגלל התנגשות בו עם הרכב, אך לרוב תחזוקה בסיסית תסייע להרחיק את תיקון הדלת במשך שנים. קודם כל כדאי לדעת שכאשר המנגנונים של הדלת מתחילים לחרוק ולעשות בעיות – זהו אולי הזמן הנכון להחליפם. החלפה תהיה זולה בהרבה מתיקון של דלת שאינה עובדת או שנגרם לה נזק בשל הזנחה ארוכה. מומלץ לשמן את הצירים על פי הוראות היצרן ולהשפריץ נוזל חודר כמו WD40 על הבריחים.

ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שירותי גרירה

ולדימיר ינושב שרותי גרירה. מייסד ומנהל המרכז לשירותי גרירה ושירותי דרך.
התחיל את דרכו בתור סבל שכיר, לאחר מכן עבר לעצמאות עם חברה עצמאית.
כיום ולדימיר מנהל את הפורטל במטרה להנגיש לכמה שיותר אנשים כמה שיותר מידע בתחום.